Löpargym och SAYO

Hallå.!


 Den här dagen var bara för oturlig, för Valbo AIF, och däribland jag. Det hela började vid frukosten när Mickan hade en snilleblixt att göra gröten i microvågsugnen. En lång historia kort: Bang! Gröten var i för länge och Bang!  Med en massa torkande så fick jag micron relativt ren, men hallå allt är relativt så att....
Sedan när vi bestämdeoss för att köpa middagen på ICA så cyklade vi såklart dit. En mysig cykeltur med Mickan och Franssons sångröster som förgyllde resan ; ). Vi kom fram till, en förövrigt jättestor, ICA Maxi så låste vi cyklarnaoch traskade in glada obelåtna. Godis, köttfärssås och mjölkstod på inköpslistan och tjohej vad goda ferraribilar är.. = ) När vi kom ut ur butiken kom dagens andra olycka, låset på franssons lånade cykel fungerade inte (koden på kodlåset var bytt). Och efter ett antal lönlösa försök att knäcka den nya goda kom blev det tvunget atttatill med knipstång. Gud vad lätt det är attbryta upp ett sådant lås förresten, nej kodlås är inte att rekomendera!

 Mickan var jätte seg med att göra sig klar inför avfärden till stadion senare, och det varont om tid och det var knappt till min start, fast mest stressad verkade Fransson vara (dagens fenomenala kameraman).
Dagens tredje olycka kom på uppvärmningen när cykelnycklarna, ja cykelproblem igen, gled ut ur min byxficka ned i en springa i golvet. Jag och en annan som skulle springa tvåhundra, Patrik Nilsson, kämpade för att få upp den med skumpappsbitar och pinnar och halva uppvärmningen gick till spillo.

 Akutdiarré = S

bara fem minuter innan 100metersstarten drabbades jag av akut diarré! Jag rusade in till omklädningsrummen och drog i handtaget till bajsoletten men till min fasa var den låst, upptaget. Herregud tänkte jag och gick i raskt tempo fram och tillbaka i omklädningsrummet. Är han inte klar snart? Hallå? knack knack... 4 minuter efter att jag kom kunde jag med lättnad sätta mig på toasitsen och CENSUR....
Jag kan gladeligen säga att jag han med starten trots att jag grejade omsart och grejor. loppet gick inte snabbt för någon av deltagarna, jag tror det var pågrund utav den kraftiga sidovinden som man tappade lite hållning utav.
12.24 blev tiden och räckte inte till final men trea bland 91:orna.

 Kääära Olle Bywall!

Jag tycker så synd om Olle efter hans fina heat med tiden 22.8. Han stupade i finalen efter 100 riktigt fina meter, varför? Jo, den förbannade skadan i benet tros ha rivits upp, jag och Fransson avstod från att prata med honom eftersom det redan stod tio pers runt honom efterfallet stackarn.. = (

 Kära jag själv..

jag känner mig så dum nu i efterhand... Jag har världens skönaste spikskor av asics kvalité som inte ens behöver knytas bara några lätta drag i kardborrebanden för att spänna åt.. Men efter en llång väntan innan start glömde jag självklart bort att spänna skorna när det väl kom till kritan.. Under hela 300mhäck loppet gled foten runt i skon och jag fick skavsår och grejer. Därför är jag faktiskt nöjd med min tid på 42.78, och så vannjag ju faktiskt en fin ny ryggsäck som 2:a placering!

Till sist..

Allard, efter tvåhundra meter in i åttahundrametersloppet stupade även denna pojk. En annan kille sprang in i hans ben i trängseln och Allard föll (varför ha så många i samma heat? herregud).. Fredrik rev upp nästan hela armen och fick ett oturligt skrubbsår på knät.. Men vad säger han? "Jag är med imorrn jag" utan att verka ett dugg bekymrad satsar pojken på sitt 15hundrameterslopp imorrn.

Ja, det var väl dagens olycksrapport från SAYO.. Ha det bra allihopa! Puss och blommor och rosor = D
////Patrik

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0